Hemskt!

Usch igår arbetade jag kvällen och kom ca 22.30 ungefär och var jätte trött. Jag kikade in till Lucas innan jag gick och la mig och han sov så fint, efter en stund så vaknade jag och hörde hur han andades väldigt ansträngt inne i rummet men jag tänkte att han har blivit förkyld som vanligt och försökte somna om. Lucas brukar ju ropa om det är något, men det gick inte över och jag somnade inte om helt utan låg och slumra sedan hörde jag hur han vaknade till ochhostade så han höll på att kräkas. JAg fick upp ur sängen snabbt och in i rummet tyvärr ligger han ju så högt upp nu så jag kom inte åt honom med magen i vägen. Stackaren hade panik och kräktes slem men Emanuel hade också vaknat och fick ner honom i sängen. In på toaletten och han fortsatte kräkas slem och inte kunna andas ordentligt. Jag försökte ge honom lite att dricka samt bricanyl i flytande form men han spottade detta. Emanuel satte på vattenkranen på varmt för att få vattenånga men det hjälpte inte och Lucas hade så ont. HAn var jätte rädd. Usch det var riktigt hemskt att se men jag frågade Lucas om han ville till doktorn och det ville han så det var bara att ta på sig och åka i väg med honom till jouren så där tillbringade jag och Lucas ca 1 timme i natt och han fick inhalera, det hjälpte för stunden men sedan var jag och han uppe nästan hela natten stackaren för det släppte inte och på jouren var han så duktig men det var så hemskt när de skulle ta crp i fingret för han började gråta första gången och så fungerade det inte så vi fick ta av plåstret igen och klämma igång blodet igen men det fungerade inte heller så de fick sticka honom igen. Det var hemskt men han fick små gulliga glittriga djur för besväret så han slutade ju gråta direkt. De frågade om han alltid var så duktig för han inhalerade så fint och var så nöjd. HAn hade väl fått krupp tror jag hoppas bara det inte händer i natt igen för jag orkar inte en natt till. JAg fick vara hemma med Lucas idag och det har gått bra för honom på dagen så jag tror att han kan gå till dagis imorgon om natten går bra. Tur att man har lite kunskap sedan innan så att maninte får helt panik.

Nu ska jag bada och vänta på att Lucas och emanuel kommer hem för de är och köper en släpkärra i göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback