Bebis mys!

Ja det är otroligt mysigt att ha en liten bebis här hemma. Han är jätte söt och luktar så gott. Han skriker nästan aldrig och äter och sover bra. Så än så länge är det inga problem och det är skönt. Han har dock inte gått upp i vikt så det måste jag in och kolla imorgon så att kurvan har vänt men det tror jag att den har. Han ser ut att må så bra och är så nöjd.

I går var Emanuel familj här och hälsade på och vi eller Love fick fina paket. Lite kläder och snuttefilt och speldosa och en jätte blöjtårta som Sandra hade gjort. Lucas och Ludvig fick varsin storebrors present av farmor och farfar också.

Ludvig är väldigt noga med sin lillebror han vakar över honom som en hök och Lucas vill också hjälpa till då och då. Lucas sa igår att han är bra på att trösta, mata och att leka men blöjor tänker han inte byta förrän han är fem år gammal.

Imorgon börjar Emanuel jobba igen, han tar bara en pappa vecka nu och sedan nästa vecka igen troligtvis, men det tror jag kommer gå bra ändå eftersom pojkarna har dagis att gå till. Sedan den 1 september börjar jag skolan igen med sista kursen i programmet till distriktssköterska men det är den tuffaste också så vi får se hur det kommer gå. Hoppas att Love är lika lätt att ha med sig som sina bröder har varit.

   

Idag har vi varit hos mormor och morfar och fått tacos, jätte skönt att slippa laga middag. Sedan har mormor, Ludde, Love och jag varit ute och gått en promenad ttill gammla mormor för att visa upp Love.

Nu ska jag slappa litegrann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback