Första dagen

Ja då har jag haft min första brevidgång och jag tyckte att det var helt okej, det ska bli kul att få börja jobba men det kommer nog vara mycket att göra. Jag kommer att lära mig jätte mycket iallafall och har hamnat i en bra grupp och fått ett område som fungerar bra.

Lucas är fortfarade sjuk idag så han får vara hos morfar igen i morgon men han har haft det så bra idag. Olle och Per mina bröder lagade pannkakor till frukost och har suttit och målat, klistrat och klippt med honom idag så han var så nöjd. Han ska ha med sin målarlåda i morgon också har han bestämt. Det är så skönt att ha denna hjälpen och att han trivs så bra, men han saknar allt barnen på dagis också. Lucas har spräckt en tumnagel som han har pillat på idag och han har så ont i den, jag får inte röra den. Jag hade behövt klippt av en topp som sticker upp men han är så rädd. Jag försökte gömma smärtstillande salva på plåstret men han såg detta så jag fick nästan tvinga på den för han var så rädd att det skulle göra ont men det gick bra. Hoppas att jag kan lyckas få bort nagebiten sen.

Idag berättade Emanuel för Klas och Eva han orkade inte vänta längre, han tyckte han skulle säga nått när Klas undrade. Så nu vet de flesta antar jag, inte alla bröder eller resten av släkten men annars de som är här hemma vid i allafall. Men inte Lucas undrar när vi ska berätta det men jag tror magen får börja växa lite först.

Nu ska jag lägga mig, tidig dag i morgon också. Konstigt nog mår jag inte illa när jag arbetar. Jag hinner liksom inte tänka efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback