Göteborg

Nu har vi nyss kommit hem från göteborg efter att ha varit där hela dagen. Vi har haft det jätte bra och Lucas tyckte att det var roligt fast han var trött på slutet. Först åkte vi till Ikea och var där ett tag, Lucas fick vara på leklandet  i en timme, jag var lite skeptisk första gången vi lämnade han där men han älskar att vara där. Det är ju ett jätte bollhav som han älskar. Sedan fick han också välja en säng som han vill ha i sitt rum när det blir färdigt men vi köpte den inte än. Han valde en våningsäng som han kan ha soffa eller skrivbord under. Det blir nog bra eftersom rummet inte är så stort. Sedan åt vi på Ikea, Emanuel gillar deras kotlettrad medans jag åt laxfilé och Lucas köttbullar. Vi köpte varsin nattlampa till Lucas och Ludvig. Lucas är lite mörkrädd det har han väl fått från mig för jag var också mörkrädd när jag var liten.

Sedan åkte vi till baby & barn mässan, den var inte så rolig som jag trodde att den skulle vara men helt okej. Fast vi var ju trötta redan innan vi kom, så två sådan stora ställen på en dag är lite mycket. Av någon anledning så köpte vi faktiskt en barnvagn där, inte planerat över huvudtaget men det var ett sådant bra pris bara där på mässan. Eftersom vi sålde våran gamla Emmaljunga som kostade skjortan från början, och var stor och tung ville vi ha nått litet och behändigt denna gången. Framförallt prisvärt eftersom vi ändå kommer ha tvillingvagnen också, så denna barnvagnen kostade i ordinarie pris 5900:- men vi köpte den för under halva priset helt ny med ligg och sittdel. Därför kunde vi inte låta bli och ångrar vi oss kan vi garanterat sälja den för samma eller mer än vi gav. Men det kändes tidigt att skaffa barnvagn då magen inte ens börjat växa.

Jag köpte också ett halsband med Lucas och Ludvigs namn på och en söt liten rosa pärla, tredje barnet då ska jag köpa till ett mindre hjärta med det namnet på. Jätte fint jag har velat ha det länge men nu så fick man ju mäss rabatt så det blev billigare och då slog jag till.

Nej nu får jag sluta....

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback