Härlig dag på Nordens Ark!

Ja idag har vi varit en tur på Nordens ark. Vi ville lufta barnen lite. Jag är ju mycket inne nu när det är varmt och jag inte orkar så mycket och Emanuel bygger altan så vi kände att det var viktigt att ge pojkarna lite extra tid. När vi kom fram så var det jätte lång kö in, vi blev riktigt förvånade det var verkligen mycket folk men det gick att gå ändå. Ludvig orkade gå hela vägen runt parken själv det gjorde inte ens Lucas som var lite latare och tog vagnen korta sträckor emellanåt. Men vi hade riktig tur med tiden för vi lyckades se nästan alla djuren utan järven tror jag. På toppen fikade vi med bullar, saft och kakor som vi hade med.

Tigern var så vacker, lite mindre än vad jag hade trott men vi kom strax efter matningen så det var riktigt roligt att se honom hoppa efter maten på berget. Jag fick fina kort. Sedan så gick vi till butiken och Lucas fick välja en studsboll med en spindel i och en sköldpadda, till Ludde valde han en bebis sköldpadda, en orm och en större sköldpadda. Sedan gick vi och åt på buffén som de hade den var okej men ingen höjdare det var nog en engång shändelse att vi åt där. Självklart fick pojkarna glass till efterrätt.

Vi hade en toppen dag och när vi kom hem lekte barnen med Erik och Elin och sedan var mormor och morfar här en stund.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback