Helg!

Nu är det helg igen, och imorgon ska vi på barnkalas till Madelene som fyller 4år. Hon skall ha prinsesskalas och Lucas skall vara riddare och Ludvig prins. Sedan skall jag jobba helgen kväll lördag och dag söndag, men sedan är det troligtvis slut... Det ska bli så skönt, jag behöver en paus. Jag bakade kladdkakor och hade med till jobbet idag och det var uppskattat, men det känns ändå konstigt att det snart är slut trots att jag inte orkar mer men jag kommer sakna arbetskompisarna och delar av arbetet som varit mycket utvecklande och roligt i perioder. Men jag kan alltid komma tillbaka och jobba extra.

Magen hade inte växt så mycket på förra kontrollen och tur är väl det, jag känner mig så klumpig nu. Hoppas att bebben vänder sig snart så magen krymper ihop lite. Hb är fortfarande för lågt men efter jag började med järn så har det stigit litegrann. Får försöka få upp det mer för jag skulle må mycket bättre då. Sparkar gör det för fullt i allafall nästan så att det gör ont, Lucas kände idag men han var inte så imponerad.

Tiden nu kommer säkert gå fort men jag har börjat tvätta lite barnkläder och så, får väl ta ner och tvätta vaggan snart också. Känns lite konstigt det med men snart så sitter vi här med en liten härlig bebis. Emanuel skall renovera färdigt vårt sovrum nu under nästkommande vecka så vi kan få det fint och skönt sen. Nästa projekt tror jag blir vardagsrummet men är inte säker.

Nu ska jag lägga mig. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback