Tillbaka i Sverige

Hejsan
Nu är vi tillbaka i Sverige igen efter en vecka i turkiet. Där nere var det härligt och varmt och vi badade varje dag. Det var fantastiskt att se Lucas och Ludvig bada i poolen och skratta hysteriskt. Bägge mina pojkar verkar verkligen älska vatten och det är skönt. Jag lyckades bränna mig där nere mest på ryggen ändå fick man inte ligga stilla i solen särskillt mycket då barnen behöver rätt så mycket uppmärksamhet och upppassning. Emanuel var snäll och gick upp på rummet med dem mitt på dagen en stund och då fick jag en stund själv nere vid poolen det var guld värt, jag hann nästan läsa slut på två pocket böcker jag hade tagit med mig. Sen på kvällarna var det barn disco och Lucas och Emanuel var nere två kvällar i rad och då hann jag se två filmer medans Ludde sov. Konstigt nog var det väl Emanuel som fick mest färg av oss alla fast han solade minst och i vanliga fall inte brukar bli så brun, fast de senaste två åen verkar han ha fått bättre pigment orättvist...

Resan ner och hem gick skapligt. Ner var sämst Lucas sov hela vägen på planet men Ludde somnade inte förrän precis innan landning nästan. Hann tyckte inte att det var roligt att sitta ast vid start och landning en annars var han lugn. Hemresan skrek han inte alls på men vi hade lite hjälp av en liten pojke som satt brevid och de andra runt som han tyckte var roligt att prata med. Men jag vet inte om jag orkar flyga med småbarn igen så, bila kändes smidigare.

Pojkarna var nog glada att vara hemma igen, vi har idag tagit det lugnt. Träffat mormor och promenerat , fikat och lagat mat och tvättat en hel del. Nu sover Ludvig och Lucas är i kyrkan med mormor.

Får se hur det går på obbet i morgon säkert jätte mycket att göra efter en veckas semester. Men det känns ändå skönt att få lite vardag igen. Sverige är verkligen vackert i allafall det reflekterade vi över i bilen hem igår.

Natti natti bilder kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback