Blogga blogga blogga

Ja jag har inte haft ork att skriva något på ett tag fast jag skulle vilja, tiden verkar inte räcka till. Det blir lätt att jag pluggar när jag sätter mig vid datorn och då orkar jag inte hämta kameran och ladda över bilder.

I helgen var vi och handlade lite virke på byggmax och så på söndagen åkte vi till Nordens ark med mormor och morfar, häftigt att få plats alla i samma bil. Vi åt lunch och fika där och hade trevligt. Fast det var väldigt kallt eftersom det blåste så mycket. När vi tittade på lammen så låg det en liten stackare alldeles nyfödd som tackan inte brydde sig om, pappa och mamma sa att bry dig inte han kommer inte överleva och jag stod där nästan med tårar i ögonen. De andra fortsatte men jag fick ropat på personal som kom och hjälpte den lilla som var alldeles full i slem. Tackan gick till slut fram och började slicka på lammet som tur var, annars skulle de flaskmata honom. Skönt :)

Den nya bilen går i allafall jätte bra och är härlig att köra bara man lär sig alla finesser. Lucas och Ludvig sitter längst bak i bilen med sina tv-skärmar.

Annars försöker jag plugga plugga och återigen plugga på min uppsats mennu har jag kommit ganska långt och nästan alla intervjuer är klara, skönt. Jag har ganska bråttom om jag ska hinna till sommaren.

Emanuel håller på att ta sitt mc-kort nu som egentligen skulle varit mitt... Men han tycker att det är roligt och han är duktig på att köra så jag får vara glad för honom och vänta på min tur.

Love blev 8 månader i fredags och nu kravlar han runt eller ålar på golvet, inga riktiga kryptag utan han backar och snurar runt. Annars fick han en till tand under natten så nu har han två längst fram nere. Gulligt.

Nä nu orkar jag inte med mer skrivande....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback