Glad Påsk!

Igår hade vi ju påskafton och det firade vi med påsklunch hos Emanuels föräldrar med lite buffé och påskägg med godis. Sedan fortsatte vi med ännu mera mat hemma då vi hade bjudit upp mamma och pappa på tre rätters, men varken Emanuel eller jag eller barnen var särskillt hungriga så vi får äta resterna idag skulle jag tro. Annars var maten väldigt god. Jag hade gjort parmesangömmor till förrätt och lax med kräftsås till huvudrätt och cupcakes med fågelbo till efterrätt.

Annars gick barnen påskgubbar på förmiddagen med Elin och Erik i huset brevid och de var väldigt överraskade över att man fick godis överallt om man lämnade en teckning. I början var Lucas lite små rädd men sedan blev det fart på honom och de fick en del godis och pengar och frukt i sina korgar. Så det tror jag nog att de kommer vilja göra igen nästa år.


PÅ morgonen sprang vi runt och hade äggjakt här hemma, Emanuel hade svårast att hitta sitt ägg som jag gömt i Luddes rum åt honom, han var så kaxig när han gömde mitt att jag skulle inte hitta det men det gjorde jag fort och  han var tvungen att få ledtråd för att hitta sitt :) Barnen fick var sitt ägg med godis och sedan ett ägg med leksak, det var ett ägg som innehöll en gubbe som man var tvungen att lägga i vatten för att det skullelösa upp sig och gubben skulle komma fram. Jätter roligt tyckte dom och jag :) Emanuel tyckte det var löjligt men han hade nog förväntat sig något häftigare när jag berättade om dem.

Annars ska vi i dag ta det lugnt och gå ut och leka i trädgården och sedan åka på fika hos vänner :) Jag ska se till att få en härlig promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback