Barnkalas på Ankdammen!

Hejsan svejsan idag har vi precis kommit hem från Lucas barnkalas som vi hade på hans dagis Ankdammen. Lucas fyller fem år på måndag och nu blir han rejält firad vill jag lova. Alla barnen kunde inte komma men vi hade inte bjudit så många, 8 stycken bjöd vi och på kalaset var vi 7 st. Det var alldeles lagom och lugnt var det, konstigt nog. Vi hade en godislek, skattjakt, fiskedamm och så åt vi korv och glass. Jag tycker att det var jätte roligt och i år hade vi köpt engångs tallrikar mm, så städningen gick fort och lätt. Ingen stress inget stök... Precis som vi vill ha det.

Sedan ska vi snart ha kalas igen för mormor och morfar och mina bröder, andra sidan är tyvärr magsjuka så de kan inte komma. Vi får ha kalas nästa vecka igen för dem, men jag tror inte Lucas har något emot att bli firad hela veckan lång...
















Så lite bilder från kalaset. Sen kommer mer bilder från i eftermiddag. Lucas var pirat, Ludvig var riddare och som tur var hade jag byte för han var finare innan maten men sedan hamnade all saft i knät och vi fick byta. Love var stålmannen, sedan hade vi en trollkarl eller trollkarinna, en pippi, en batman, en prinsessa och en robot tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback