Gott nytt år!!

Ja idag är det alltså första dagen på året och vi har slappat och varit ute i snön och lekt, tog en tur ned till mormor och morfar och fikade och klipte Lucas hår. Det blev hyfsat för att klippa på en unge som inte sitter stil och som inte orkar vänta på att allt hår blir klippt. Det är verkligen svårare att klippa hår än det ser ut och jag vet exakt hur jag vill ha det men det är så svårt att få till. Så nästa gång tror jag det får bli ett frisör besök om han tillåter det.

Det är fortfarande massor av snö här och kallt, det är så att det gör ont i ansiktet när man är ute och drar barnen i pulkorna men jag älskar fortfarande snön. Barnen har verkligen roligt med den också.

Ja friden är nu slut och idag har det bara varit att bita i det sura äpplet och börja plugga igen, skönt att kursen är slut om två veckor. Sen måste jag verkligen se till att rycka upp mig och fullfölja min uppsats så jag får ut min legitimation som distriktssköterska. Så jag antar att det får bli mitt nyårslöfte i kombination med viktminskning.





Så här är bilderna från idag när vi var ute i snön. Sedan kommer bilderna från mitt kalas igår hemma med familjen. Jag är jätte nöjd och glad med mitt kalas, och min paket och alla gratuelationer jag fått. Nyårs kvällen tillbringade vi hos kompisar med god middag och fyverkerier.



Love har hunnit bli snart 4 ½ månad gammal och han har fått börja smaka på gröt och idag fick han smaka morots puré för första gången. Här kommer en härligt kladdig bild på det.
Lucas är väldigt fascinerad och road utav att skriva och räkna m.m nu och efter att han hade klippt sig idag fick han en "skolbok" av mormor som han har suttit med hela kvällen idag, han tycker att det är jätte kul men han har väldigt dåligt humör när det inte fungerar för honom.


Så nu ska jag se färdigt på star wars och sedan sova...

Kommentarer
Postat av: Becca

Vad fin Lucas var i sin lilla kostym! ja och Ludde & Love med för den delen :)

2010-01-03 @ 02:56:28
URL: http://www.beccadesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback