Uddevalla Museum!

Igår hade vi en lugn dag här hemma och gick en promenad ner till mormor och morfar, sedan kom de upp till oss på eftermiddagen och hade med sig goda semlor som vi älskar, Mums! Lucas och jag hade bakat bullar innan också men de sparar vi till nästa helg då Lucas skall ha kalas. Sedan var det ju robinson final på kvällen som jag bara måste se, är det något jag alltid velat göra så är det att söka till robinson. Jag hade ju miin favorit i Mats men av finalisterna så tycker jag absolut att rätt man vann.

Under helgen har jag också hunnit med att läsa en bok, Dotter önskas av Katarina Janouch. Den var bra och jag sträck läste den kan man säga. Lite passande eftersom jag själv inte har en flicka men jag är inte så desperat i behov av en dotter som hon i boken. Just nu är jag fullkomligt nöjd med mina vackra pojkar.

I dag har vi varit med mormor och morfar i pingstkyrkan Uddevalla och vi såg fram emot söndagsskolan men tyvärr var den inget speciellt idag  och nästan inga barn i samma ålder som Lucas och Ludvig vilket var tråkigt för dem. Sedan gick vi vidare till Museet  i Uddevalla och blev bjudna på mat av mormor, det var gott. Alla vet väl att jag uppskattar att bli bjuden på mat... Vi tog ett varv i museet också och hade äggjakt som de ordnar för barnen, vi hittade alla äggen så Ludvig och Lucas fick som pris några choklad ägg.

Så jag är riktigt nöjd med vår dag, morfar har vair här precis och städat vår marsvins bur också och Lucas och jag har varit runt med inbjudningskkorten till hans kalas.



Morfar fick chans att visa pojkarna mini båten Nanny som han arbetade på när han var ung.


Lite lek i lekhörnan innan färden hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback