Uppdatering!!!

Ja det är väl dags för mig att uppdatera min blogg, det blir inte så ofta men då och då. Jag har idag varit en sväng till BVC med alla barnen för andra dosen av svininfluensa vaccinet och Love skulle väga, mätas och vaccineras mot annat. Det gick faktiskt jätte bra fast alla barnen grät litegrann. Ludvig fick först och han ville inte men jag höll fast honom och så började han gråta men så fort jag släppte ned honom och sa att han fick leka igen så försvann gråten och iväg sprang han... Lucas han var så rädd men jag fick hålla fast honom också och sen skrek han hela vägen ned i korridoren till lekrummet, efter en liten stund blev det tyst och jag tittade ut och då började han gråta igen men slutade när han inte såg mig den spjuvern.... Sedan när han berättade för Emanuel sa han att han hade bara tagit en liten paus i gråtandet och att sprutan hade gjort skit ont. Ludvig härmar ju allt Lucas säger och berättar glatt för pappa -mmm pappa skit ont!

Love blev fem månader gammal i lördags och idag vägde han 7560g tror jag att det var. Han är för härlig, alltid en solstråle. Han har börjat vara intresserad av att greppa saker och leka med dem vilket är roligt att se. Gröten äter han men han har inte riktigt fattat hur man sväljer utan mycket kladd blir det. Inga tänder än men det går allt att bita mamma ändå, samt massor och massor av dregel.

I Söndags var vi på kalas hos Becca och fick god smörgåstårta och vanlig tårta. Tack så mycket!! Innan var vi på Ikea en sväng vilket är obligatoriskt när man kör till göteborg. Fick lite nallar och tavlor samt en klocka till väggen. Inte så mycket plock denna gången eller inget alls vilket det annars alltid brukar bli.

Lucas äter tacos!!!

Ludvig leker i tvätten.

Nybadad Love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback