Besök på jouren!

Jag jobbade kort dag idag och när jag kom hem så låg Lucas i soffan och hade ont i ögat vilket han hade haft i minst två timmar innan dess. Stackars liten och man får helst inte röra honom när han har ont utan han vill vara i fred. Vilket han fick ett tag men sedan sa jag att jag måste få titta och tvätta annars får vi åka till doktorn. Han gick efter mycket om och men med på att låta mig droppa i ögat så han blinkade. Det hjälpte tyvärr inte och jag kände att nu får vi nog åka ut till jouren även om jag inte hade mycket hopp om att de skulle kunna komma nära honom. Men vi kom in och Lucas var väldigt duktig, jag och Helene fick visserligen hålla fast han en del men då lyckades vi bedöva, tvätta och titta i allafall. Tyvärr så såg ju doktorn en liten flis i ögat och vi lyckades inte få bort den. Jag fick upp ögat på Lucas men när doktorn skulle pilla med en "tops" så tittade ju Lucas upp så vi inte kom åt. Säga till en rädd 5-åring som har ont att titta nu rakt fram så farbror doktorn får stoppa en pinne i ögat på dig, var inte helt lyckat som sagt. Inte för att jag hade trott att det skulle gå men. Det är väldigt jobbigt att höra sitt barn upprepa att de har ont och veta att maninte kan göra något åt det, i allafall fick vi droppar som han fått ikväll och som han skall få imorgon också sedan skall vi på återbesök imorgon för att se om flisen är kvar. Hoppas verkligen det för det är inte kul att hålla fast ett litet barn som är rädd, även om det går fort över.

Jag får leta kort på frisyrer imorgon för det orkar jag bara inte idag.

Kommentarer
Postat av: Veronica - mamma till Theo

Hoppas flisen är borta!

2010-07-28 @ 14:00:51
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback