Overlock :)

Min nya overlock har kommit förra veckan och i helgen har jag provat den litegrann genom att sy prematurkläder till en kompis. De första jag gjorde hade vari lite små men hon hade kunnat använda hälften ungefär, hoppas att de jag gjorde nu kommer gå att använda. Det är svårt att veta storlekarna när de är så små. Mönstret jag har använt mig av är ritat efter en body i storlek 38 som jag fick se utav en annan kompis som också födde för tidigt. Byxorna är ritade utefter bodyn.

I allafall så här ser min maskin ut.
14 SH 754
Jag hoppas att jag får mycket nytta av den, men jag har inte hunnit få tygerna som jag beställt än.

Så här ser kläderna ut. Det är ett försök till kjol också :) Inte helt ok men får duga.



Kommentarer
Postat av: Veronica - mamma till Theo

Vad duktig du är, jätte fina kläder! Kan tänka att dem uppskattas!

2010-07-14 @ 09:51:08
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback