Semestern slut!!

Ja denna veckan har jag varit tillbaka på jobbet efter två veckors ledighet ungefär. Det har kännts okej men det är klart att det lockar väldigt mycket att vara hemma ett tag till, speciellt nu när vädret varit fint. Det är tur att jag har toppen kollegor som gör det roligt att gå till arbetet, även när vi har så stressigt att vi inte vet om vi ska gråta eller skratta.

Idag har jag hunnit med att baka några blåbärsmuffins vilka var kanon goda, hade tänkt ge dem till en kompis men hon var inte hemma. Får göra imorgon om alla tar slut. Det är skönt att bara kunna springa några meter upp bakom huset i skogen och plocka några deciliter blåbär när det behövs.

Annars hoppas jag att jag hinner sy lite i helgen som har blivit min stora hobby för tillfället. Jag har några tröjor på lager samt några små klänningar. Jag har fått hem mina lappar också som ska på med mitt märke "Lookie" smeknamnet för Lucas. Ska bli jätte kul att få använda dem :)

Annars har jag och Olle plockat ned massor av körsbär från vårt träd som jag måste använda imorgon. Ska göra kräm i allafall vet jag för det älskar mina pojkar.

Annars så ligger Love äntligen och sover brevid mig, han har små konstiga prickar över hela kroppen som jag inte känner igen. Ludvig hade det i förgår men de är borta idag, ingen feber eller någonting annat. Tänk att prickar är så svårt även för en sköterska.

Jag fick tillbaka min ledighetsansökan idag och den blev godkänd vilket är en hemskig tur med tanke på att jag redan bokat och betalat resan till Grekland som vi ska gör aden 3:e oktober. Nu längtar jag verkligen dit, ka bli så härligt att få komma bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback