Härliga sol..

Idag har jag varit så duktig att jag varit ute på en lååååång promenad runt stämmet och hela promenaden tog ca 1h och 20minuter... Jag drog med lilla Love i vagnen men det var inte helt enkelt eftersom det var mycket snö kvar på vägarna bort igenom. Men det var härligt att gå i solen för en gångs skull och det känns nästan som vår eller att våren är på väg i allafall :)

Jag har tänkt mig att jag ska få bort de sista graviditets kilona nu, så det är bara för mig att komma igång och motionera mera för godiset har vi redan slutat med.. Bortsett från Lucas kalas så har vi inte köpt något godis alls sedan nyår. Det är verkligen så att har man bara tagit sig förbi de första jobbiga veckorna så saknar man det inte sedan.

Var på torp igår och tittade på löparskor för det ska jag börja med så fort snön är borta, men jag kunde inte bestämma mig så jag får köpa det nästa gång jag är inne i stället. Emanuel köpte nya och var ute och invigde dem igår. Hans skid säsong är över, för skidorna gick sönder och när han lämnade in dem fanns inga kvar så han fick tillbaka sina pengar istället. Vantar, skidor m.m allt är ju i princip helt utsålt för säsongen.

Imorgon ska jag arbeta här i Brastad får se hur det går, det är inte så att jag längtar efter att jobba men jag tycker att jag kan ta ett par dagar nu i mars i allafall och tjäna in lite extra pengar och spara några föräldradagar. I morgon så blir det nog så att Emanuel får ta en VAB dag för jag tror inte Lucas och Ludvig är pigga nog för dagis än. De har energi men de hostar en del så dom får vila imorgon. Love börjar bli lite bättre men nästan rinner fortfarande och han är inte helt allert. Hoppas att det går över fort nu innan jag och Emanuel blir sjuka. Jag känner mig lite sliten men det har inte brutit igenom än...






Så lite kort från förut, barnen fick lite ostbollar denna helgen. Snart kommer mormor och morfar och hälsar på. Morfar skall städa för våra marsvin och mormor skulle låna något för hon åker till Nya Zeeland på tisdag den gottegrisen, men det unnar jag henne. Hoppas bara att vi också kommer iväg på nått roligt i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback