En ny början...

*Suck* ja idag är både en rolig men känslosam dag av flera skäl. Jag har skrivit på min nya anställning viilket betyder att imorgon skickar jag in lappen om uppsägning av min natttjänst på Uddevalla sjukhus och det är med lite sorg i hjärtat. Det har varit en jätte bra arbetsplats med underbara arbetskamrater vilket jah kommer sakna massor, vi har haft så roligt på varje personalfest och utbildningsdagar. Men nu får jag en ny tjänst dagtid och 75% i min egen kommun, ett tuff men spännande jobb och jag kommer utvecklas mycket. Personalgruppen är ju toppen på detta jobbet också som tur är och personalfesterna med :)

Annars är det en känslosam dag eftersom jag är helt slut på alla sett och vis, igår var ju hel dag på Ullared och sen när vi kom hem la sig barnen sent och jag la mig lite senare än vanligt och sen så var jag vaken till 01.30 då jag gick upp i panik och proppade i Love välling vilket inte gav effekt utan jag sov kanske högst två timmar för att sedan väckas klockan 06.00 av klockan som berättar YIPPIE dags att vakna och gå till jobbet....

Så kommer jag till dagis i stress och fröken berättar att vi har städvecka och vi glömde städa igår, härligt härligt så där har vi varit i kväll och städat. Ursch jag är verkligen lite trött nu men imorgon ser jag fram emot då jag ska få träffa min föräldragrupp igen hemma hos en av tjejerna, det ser jag fram emot mycket. Då kanske man kan prata av sig litegrann och bara ha det skönt.

Nä nu orkar jag faktiskt inte skriva mer heller, snart ropar sängen på mig och jag hoppas jag får mer sömn i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback