Snöyra

Idag har vi haft ett vitt täcke av snö här hemma och barnen sprang tidigt ut och började leka i snön. De har skyfflat runt huset och åkt snowracer i trädgården och varit överlyckliga att snön är här :) Tur att deras glädje smittar av sig även på oss vuxna som kanske tyckt att den kunde ha väntat ett tag till. I allafall tills man fått på vinterdäcken på bilen...

Annars har jag inte skrivit på ett tag men mycket har hänt och jag har fullt upp. Fick det glädjande beskedet att jag klarat antikonceptionstentan :) Hela klassen fixade den med väldigt bra resultat. Känns jätte skönt så två är avklarade, en vet jag inte resultatet på ännu och tre kvar...

Jag har sovit i Borås två nätter denna veckan och det är skönt eftersom pendlingen tar mycket krafter, sedan kan man ju få lite tid över i Borås till att plugga vilket man inte får om man ska köra hem istället. Det enda tråkiga var att jag var inte hemma i måndags eftermiddag när Love tog sina första steg men Emanuel filmade dem och skickade på mobilen. Idag har han börjat gå riktigt bra och tycker det är roligt. Jätte söt är han och det är roligt att se utvecklingen. Nu kommer det nog gå fort framöver.

På skolan har vi avklarat mycket, vi fick öva HLR på spädbarn im måndags eftermiddag på sjukhuset och sedan har vi på skolan övat att förlösa dockor, göra gynundersökningar på dockor, suturera i skumgummi och även känna efter öppningsgraden på olika cervixar inne i en docka. Man kan skratta åt det men mycket kändes faktiskt väldigt naturtroget, det är väldigt fina dockor och bebisar m.m. Sutureringen i skumgummi är väl sådär men det är ju tekniken vi övar på och det är viktigt.

Trots att det är väldigt mycket som ska läras in så känna allt väldigt roligt fortfarande, men jag är lite nervös för att gå ut till förlossningen om tre veckor och förlösa. Det kommer bli en känsla jag sen tkommer glömma. Tänk att få hjälpa barnet ut och vara den första som håller i det och lägger det på mammans mage. Någon beskrev förlossningen som det närmaste man kan komma gud och det ligger nog mycket i detta. Det kommer bli så häftigt och fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Veronica - mamma till Theo

Kul med de första stegen! Grattis till bra resultat på tentorna!

2010-10-23 @ 22:16:03
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback