Den normala förlossningen

Idag har jag i skolan lärt mig om den normala förlossningen vilket var mycket roligt och intressant, kan konstatera att jag har haft tre onromal själv. Men de var helt fantastiska ändå :) Nu känns det mera verkligt när vi börjar komma in och lära oss riktiga saker. Det var däremot inte så smakligt kanske att se fusk cervixarna och ett "avhugget" bebishuvud men hur ska vi annars lära oss.... Det känns lite så där bara när läraren hela tiden säger det här måste ni kunna om i princip allt.... Men det ger sig väl när vi får komma ut på praktiken snart och klämma och känna på riktigt :)

Annars håller jag på att bli tokig på mina ögon som fortfarande håller på att läka efter min laser operation förra veckan, synen variererar och det är ibland svårt att fokusera. Tycker att det blir jobbigt när man sitter i en skolbänk hela dagarna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback