Astrid Lindgrens värld!

Ja i torsdags hade vi kalas för Björn som fyllde 30år, GRATTIS!!! Här kommer två kort.
 
Under veckan har vi varit på stranden mycket också jag och barnen, i fredags var vi i pinnevik med farmor nästan hela dagen och på kvällen var vi på torp.
 
 


I Går åkte vi tidigt innan sju på morgonen ned till Astrid Lindgrens Värld där vi har tillbringat två dagar och vi övernattade på Karaktärshotellet Björkbacken vilket var helt okej men det var definitivt nästan bara barnfamiljer där och ljudnivån var därefter. Nere på ALV mötte vi upp Klas och Eva med barnen. Lördagen hann vi se två föreställningar Karlsson på taket och Ronja rövaredotter. Det ös regnade två-tre skurar på lördagen men dagen var lyckad ändå. Barnen brydde sig inte och lekte och kladdade i vattnet så de var dyblöta men hade jätte kul. Sedan var det stekhett däremellan. Söndagen var fint väder hela dagen men kallare vilket ändå var skönt. Vi såg flera föreställningar Pippi, Emil, Madicken och Bröderna Lejonhjärta. Sedan åkte jag och barnen ett tåg på saltkråkan medans pappa väntade vid vagnen. Vi har haft det roligt och en snabb tur i vimmerby centrum hann vi med också fast det var inte mycket att ha. Lucas och Ludvig fick mysse och bysse och varsitt sjörrövare svärd och mössa.
  
  
  
   
Nu ska jag sova hade jag tänkt så godnatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback