Helgens slut..

Ja det är allt tråkigt att helgen är slut, det känns som att man hinner inte med helgen för den tar så fort slut. MAn skulle behövt att den vara dubbelt så lång för att hinna med vila och aktiviteter samt städning och plock och familjen så klart...

I fredags blev det ingen spinning för mig efter som jag var så tät fortfarande så tyvärr, i går tog vi en spontan utflykt till Universeum i Göteborg vilket var trevligt men inget speciellt. Vi hade haft högre förväntningar på det än vad som införlivades. Men vi hade ju en del kul ändå, men det var mycket folk och lång väntetid till att få komma åt sakerna och inte så mycket djur som vi trodde. Akvarierna var ju jätte fina dock men pojkarna är så vana vid sådant nu så de stannar inte upp så länge och tittar tyvärr. Det var roligt att se hajarna ovanför huvudena men då tycker jag faktiskt att tunneln på tropicarium vid kolmården var häftigare. Ska lägga ut kort imorgon om jag orkar.

Idag har Emanuel lyckats tvätta bilarn avilket var väl behövt och han var nog nöjd med det, barnen har lekt med grannen Elin i den resterande snön som nu är snövallar och slask så kläderna var ju pisseblöta efteråt. Ska verkligen bli skönt att få bort resten av snön nu. Kom igen våren....

Idag har jag bakat muffins och lagat mat som vi bjöd pappa och brorsan Per på, fick till och med ett - det var gott av Per vilket inte hör till vanligheterna. Mamma är ju fortfarande ute på vift och vi saknar henne. Hoppas att du har det bra mamma trots att pappa läste något om en orkan i Australien. Kom hem snart....

Ja imorgon så skall jag jobba, jag har fortfarande lite täthet och snuva kvar men det ska nog gå fint. Love skall vara hos farmor och barnen skall till dagis där var de inte på hela förra veckan eftersom de var sjuka. De kan behöva leka av sig lite nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback