Mamma bakar, Lucas smakar!!

Idag har jag varit en tur på torp och handlat litegrann, kul att komma ut en sväng men fy farao vad folk det var där. Fick köa för att komma in i provrummen.... Annars var det ok att vara där och se på grejer och folk. Luddis fick nya stövlar eftersom de andra har blivit lite små. Lucas fick ny tejp till sin hållare, det har han väntat på. Nu är det massa grejer upp tejpade på hans dörr.. Fin fint. Jag sa att han fick inte sätta klistermärken på dörren så han tog tejp i stället. Dum är han inte, tejp hade jag inte sagt nått om.

I torsdag så var jag på föräldragrupp men vi var bara tre mammor där, jag hade bakat cupcakes att ta med. Bakade några mjölkfria då en mamma inte kan äta med mjölk då bebisen är komjölks protein känslig, tror hon blev glad att jag tänkt på henne. Vi la Love och de andra barne på en matta medans vi skulle fika, en liten kille hade precis somnat och mamman stoppade om honom så fint på mattan. Då ser jag hur Love ler från öra till öra och ger ifrån sig ett gall tjut följt av ett gapskratt och den stackars lille pojken flyger i luften. Ingen skulle få sova där inte, Love skratta så mycket det såg precis ut som han gjorde det på pinkiv.

På torsdag kväll var vi och grillade i skogen med dagis men vi blev inte så många föräldrar där heller men vi hade mysigt. Ludvig hade tagit med sig några kottar hem och på fredag morgon när jag sov satt han på golvet och lekte,  så säger han till emanuel titta så tar han fram en hand ur kalsongerna och visar handen och säger bajs sedan tar han fram andra och håller upp och säger bajs. Emanuel fick panik nästan och sedan skrattar Ludde för det var ju bara kottarna han lurade pappa med. Så roligt jag skratta så mycket när Emanuel berättade det. Härliga unge.

Idag är det earth hour 20.30 så vi hoppas på att vi lyckas stänga av alla lampor, det är ju lite svårt med barnens men bara de har somnat så går det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback