Första försöket!



Hejsan

Jag tänkte göra ett nytt försök på att ha en blogg. Jag tröttnar ganska fort så vi får se om jag klarar av att ha en blogg och skriva regelbundet.

Idag har jag varit hemma med Lucas som har fruktansvärd hosta, det är så synd om honom han har verkligen ont av hostan och jag kan inte göra nått för att hjälpa honom. Jag hoppas att den kommer att lätta, han är rätt så pigg annars.

I morgon är det brevidgång för mitt vikariat i hemsjukvården. Spännande men mycket krävande jobb och många arbetsdagar vilket jag inte varit van vid innan. Innan har jag arbetat natt vilket också är mycket krävande och påfrestande för kroppen men då är det få pass så man har ledig tid däremellan. Nu kommer jag inte hinna vara ledig alls knappt vilket är helt nytt för mig.

Nu har vi avklarat maten för dagen i allafall, jag slängde ihop nått jätte snabbt och det blev pasta med tomatsås och knapprigt bacon med majs. Helt okej faktiskt och det är ju ett plus när det går så otroligt fort att göra. Jag lägger ut ett kort på busungen Ludvig när han äter.

Nu har Emanuel åkt iväg till dagis för att städa, det är vår städvecka denna veckan och idag får Emanuel stackaren städa själv. Klockan är redan mycket och barnen badar och Lucas ville inte följa med så det får bli så. När vi har städvecka är det mån-ons-helgen som man städar på. På helgen är det mer storstädning och på veckodagarna mer övergripande. Det viktigtaste är barningången, toaletterna och under matborden. Där är det alltid smutsigt. Vi har ett föräldrakooperativ så det är därför vi har städvecka ca 1-2 veckor per termin men avgiften blir billigare och vi har verkligen ett fantastiskt dagis och det är ingen tvekan om att barnen trivs. Vi har också inriktningen naturförskola med mulle verksamhet på vårt dagis vilket är ett stort plus och att barnen får vara i skogen tre dagar i veckan är verkligen en förmån.

I kväll ska jag se på familjen annorlunda, jag tycker om detta programmet jag känner igen mig en del eftersom jag själv har fem syskon och jag tycker verkligen att det ser härligt ut med så många barn. Jobbigt absolut men härligt ändå. Jag själv har alltid velat ha många barn men med två stycken och en på väg så känns det som att det kanske är lagom. Man är ju helt slut med två, och jag har inte alltid det bästa tålamodet tack och lov så älskar dom oss ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback