Grattis älskling :)

Ja idag säger vi grattis på födelsedagen till min käre Emanuel som fyller år :) Jag har jobbat idag men jag gjorde ordning lite bull frukost till honom, han brukar få en vaniljbulle på sin födelsedag eftersom han gillar det bättre än bakelse. Sedan var han hemma med barnen idag och myste. Sedan hade jag lagt fram paket till honom som han fick öppna när han vaknade, så han var nog nöjd. Men han hade tydligen fått dela med sig av sin bull tyvärr...

Jag själv har förlöst en liten pojke idag så grattis grattis till dig, en jätte duktig förstföderska som var helt öppen när hon kom in. Häftigt!

Sedan har jag haft mittbedömning med min lärare som kom till oss, det gick jätte bra tycker jag. Jag är godkänd och nu är det bara att bli mer och mer självständig veckorna som är kvar. Tack och lov behöver jag dock inte förlösa själv under denna praktiken för då vill jag hemskt gärna ha min trygghet i handledaren. Så att jag aldrig har ansvaret själv. Det är väldigt skönt.

Det är väldigt mycket att tänka på under en förlossning och idag har jag fått en bra reflektion med min handledare angående frågor jag haft om ordning och så i förloppet. Jätte skönt när jag börjar känna att jag vet vilka frågor jag ska ställa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback