Grattis lilltjejen :)

Grattis på födelsedagen säger jag till den lilla söta flickan jag fick vara med och förlösa inatt :) Dig kommer jag inte glömma bort. Jag fick vara med på en fantastisk förlossning av en omföderska och jag säger bara vilket fantastiskt yrke att ha. Tänk att se sådana mirakel, även om det blev rätt så akut i slutet och mamman inte ville sluta blöda.

Jag har fått vara med och göra yttre palpation och det var inte så enkelt, jag och min handledare tyckte inte helt lika heller men enligt henne var denna mamman mycket svårt att känna på. Men mamman höll med mig :) Jag fick även känna nedifrån fllera gånger även under krystvärkar. Jag har fått vara med och hålla emot huvudet under förlossningen och sy ihop mamman efteråt. allt var så fantastiskt spännande och roligt.

Det är fantastiskt hur mycket mer man kan än man tror när man är i det läget. Nu fick man koppla allt på plats och ja det blir helt annorlunda nu. Det blir verkligt.

Det var inte så roligt att köra in men, det tog väldigt lång tid och jag körde mellan 60-80 hela vägen in. Sedan när jag skulle hem i morse var ju hela bilen täkt och inplogad, det tog en bra stund att komma loss men jag fick lite hjälp av en man som försökte putta på bilen. Mycket snällt han hjälpte mig en bit på väg. Sedan var det bara att ta det lungt hemmåt, och det var inte så svårt eftersom jag var så trött och fick stanna och springa runt bilen massa gånger.

Nu längtar jag tills nästa pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback