Sammanfattning av praktiken.

Jag har tagit lite ledigt från bloggandet men ska nu uppdatera, tänka jag. Det har varit svårt att hinna med annat när man har haft en sådan intensiv praktik tid. Men jag har nu en godkänd förlossningspraktik bakom mig med ca 20 förlosningar tror jag. Har inte riktigt ordning på mina papper ännu. Tänk vad mycket jag har fått vara med om och att jag har fått förlösa massa söta små bebisar. Vilket under och vilken styrka som finns i kvinnorkroppen. Helt otroligt, jag fascineras varje gång och det är inte annat än att min blir lite tårögd av att se dessa små liv komma till världen. Men det är en enorm berg och dalbana av känslor hos mig. Ena dagen är man otroligt fokuserad och tycker att man är duktig, andra dagen så tycker man att man är värdelös. Men jag har fått sådant stöd och hjälp och blivit välkomnad in i gemenskapen av alla personal. Jag är så tacksam, och vilken handledare jag har haft. Helt toppen!! Jag är så ledsen för att tiden där är över för denna gången och jag längtar verkligen tillbaka. Vilka upplevelser jag har haft och jag bär med mig alla mammor, pappor och bebisar i tanken :)

Nu ser jag fram emot en ny praktik som börjar med BB och sedan MVC i Uddevalla. Jag tror säkert att jag kommer lära mig lika mycket där och på BB får jag ju lite mer möjlighet att se de små söta liven :) Och samtala lite mer med föräldrarna efter förlossningen. Ska bli väldigt kul för den biten hinner man ju ofta inte med när man är på förlossningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback