Påsken

Så nu kan man väl säga att hela påsken är avklarad. I fredags så arbetade jag på dagen och Emanuel var hemma med barnen men det var rätt så lugnt och skönt på jobbet som tur var. Lördagen tillbringade vi först hos farmor och farfar med den sidan av familjen gammel mormor var där också, kul för henne att få träffa alla barn och barnbarn förutom becca då som är uomlands och gottar sig men det är snart vår tur också. Sedan var vi en sväng och lämnade påskkort hos gammelmormor och mostrarnasamt mormor och morfar. På kvällen så kom Eva och Clas hit med barnen och vi åt lite påsk mat som jag gjort, det var lugnt och skönt att få vara hemma sedan gick vi ner till mormor och morfar igen där han hade gjort en pytteliten brasa för barnen och så fick dom mata lammungen med flaska. Så det hela var rätt lyckat.

Söndag kväll jobbade jag men dagen tillbringade vi ute med at sätta upp stdsmattan och gå en tur i skogen, för att sen äta påsklunch med lamm hos mormor och morfar. Därefter åkte jag och Emanuel blev ensam med barnen, men mi jobb kväll var rätt hyfsad den med. Måndag idag ar jag också tillbringat på arbetet men nu är påsken som tur är över.'

Jag ska lägga in lite bilder en annan dag, jag är helt slut nu. Jag blir så fruktansvärt trött på kvällarna men Ludde liger och sover och Emanuel har åkt till stan för att handla med Lucas så jag får njuta av en lten lugn stund. Lucas var rolig när jag kom hem från jobbet idag så sa han att han hade längtat efter mig och sen så frågade han om de på jobbet skrattade åt mig eftersom min mage håller på att bli stor. Han funderar mycket nu och säger roliga kommentarer, han är så gullig när han brukar prata med min mage. Jag tror att han kommer att bli toppen med bebisen.

Natti natti för idag. Imorgon ska jag lämna in min ansökan om havandeskapspenning hoppas att den går igenom för jag blir tröttare och tröttare för varje dag och får ondare i bäckenet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback