Lugnt

Så hemma från ännu en dag på jobbet, det är fortfarande mycket att göra men det blir lättare när man kommer in i det hela mer och mer. Men jag känner att det är ett stort ansvar man har som patient ansvarig sjuksköterska och det känns tufft ibland.

Vi har hunnit med att äta här hemma och nu är pojkarna i badet så då kan man räkna med i allafall 30minuter minst av ostörd tid, babyvakten är guld värd och det faktum att de leker så bra ihop. Men det blir en del att torka upp på golvet efteråt men det är det definitivt värt. JAg har till och men hunnit med att sätta en deg så jag och lucas skall baka bullar sen. Mums, bullar är verkligen en av mina favoriter kan äta en plåt själv.

En annan rolig sak är att vi har bokat semester resa idag till Turkiet, helst hade jag velat åka till något annat land eftersom jag vill åka till olika varje gång men eftersom vi ska åka i maj så är det nog varmast i Turkiet gentemot till exempel bulgarien. Men det blev en vecka i Kemer med all inclusive. Nu ska vi bara försöka övertala farmor/farfar, Hanna och kanske Johan/sandra att åka med. Vi åker ju iallafall men det är ju roligt om fler vill följa med. JAg längtar i allafall det ska bli härligt att bara få vara ledig och vara med familjen och slippa tänka på mat och sånt. Det behövs ibland speciellt innan bebisen kommer, att ägna lite tid till pojkarna. Lucas ser så fram emot att få åka flygplan han var i Ludvigs ålder när vi var i Tunisien men han kommer inte i håg det.

Nästa vecka ska vi på ultraljud det ska verkligen bli kul att se vad som finns där inne, klart könet får vi ju inte reda på men ändå. Sedan kan jag söka havandeskapspenning efter det, jag hoppas jag kan gå från och med 1 juli. Det hade varit skönt.

Nu ska jag sluta... Skickar med lite bilder på barnen och mormor/morfars nyfödda lamm.

     

 Lamm ungen som måste matas!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback