Arbete!!!!

I veckan har jag blivit erbjuden fast tjänst här i kommunen och jag står därför inför ett svårt beslut, säga upp min gamla tjänst och börja jobba från och med juni och 100%. Jag hade ju egentligen inte velat börja arbeta förrän i augusti tidigast då är Love är ett år gammal men nu ser det ut som om alla ´mina planer blir omkullkastade. I och för sig så är jag ju jätte glad för att ha blivit erbjuden jobbet och jag vil ju ha det eftersom det är nära hemma, bra kollegor och bättre lön samt DAGTID!!! Så jag kommer ju troligtvis tacka ja till det. Min svärmor och min pappa säger att de kan hjälpa till innan jag får dagis plats till Love. Tyvärr betyder det ju att LOve måste börja på ett annat dagis än sina bröder i augusti eftersom han inte får plats på deras dagis än. Men psykologen på BVC sa att det skulle inte vara några problem eftersom han inte vet om något annat. Så det är skönt för mig att veta.

Annars så har jag funderingar på om vi ska ta och åka utomlands men jag vet inte om Emanuel är sugen på det, men jag hade nog tyckt att det hade varit skönt att göra nått innan jag börjar jobba men vi får se. Annars åker vi kanske efter sommaren i i annat fall. Men i torsdags var jag med Love och gjorde pass till honom så han kan följa med oss om vi åker, det är ju en fördel :)

Här hemma är det verkligen härligt väder och nu kan äntligen barnen vara ute och leka med garnnarna i trädgården. Och de vill vara ute också, så det känns nästan som att man har barnvakt :)



En liten cooling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback