Sista föräldragruppen idag!

Innan jag glömmer det så lovade jag att lägga in ett inlägg om att jag tog fel på åldern på min lilla mormor. Det var 92år hon fyllde och inte 94år som jag skrev, sorry!

Idag har jag varit på den sista träffen med föräldragruppen och jag hade inte tänkt åka dit eftersom barnen i sjuka i feber och ont i magen, men i sista stund vid 10.00 ringde jag och frågade om morfar kunde passa så jag fick träffa alla en sista gång och få telefon nummer m.m. och han kom upp som alltid min trogna far :) Det var skönt att få komma dit och prata litegrann och vi bestämde att vi ska fortsätta ses så tredje gången gillt fick jag en föräldragrupp där vi ska hålla kontakten, gör skönt för det har jag velat enda sen Lucas föddes och då fick jag ju ingen föräldragrupp alls. Vi pratadeliteom relationer idag och det var kul att höra andras synvinklar och även relationer till andra än bara sin partner. Annars så tog vi upp lite mer om olycksfall som krupp och feberkramper, sätta i halsen och hjärnskakningar. Det är ju mer än en förälder som råkat ut för något med något av sina barn om man säger så, det är ju svårt att passa de små ständigt dygnet runt tyvärr, även om man skull vilja ha sådan koll. Tack och lov lever och frodas alla barnen fortfarande trots alla berättelser.

Det är rolig för nu  har jag en fot i varje grupp, på torsdagar promenerar jag med de lite yngre förstföderskorna och nu ska jag fortsätta träffa min föräldragrupp med något äldre mammor med fler barn. Jag är ju lite mitt emellan alla jämt känns det som, jag vill känna mig ung men har flera barn m.m. Det är i allafall skönt att få chansen att ha bägge sidorna nu och jag har aldrig haft så stor gemenskap med mammor som nu, det var inte så med de andra barnen tyvärr.

Nu ska jag göra mig i ordning för att jobba kväll trots mina sjuklingar, de får pappa ta hand om i kväll men Ludvig har sovit mestadelen av dan och kommer nog fortsätta göra det. Jag har tvingat i han vätska och alvedom under dagen men i övrig så är han i nte särskillt pigg han sover mest hela tiden och det är ju förståligt när tempen ligger på 39,5 utan alvedon. Så det blir nog en lugn kväll för Emanuel ändå. Lucas är lite piggare men har lite feber, men han har i allafall druckit mycket cola och lite filmjölk. Morfar köpte piggelin också nyss och det har jag fått i dem, annars så ligger Lucas och ser på film och det får han göra hela dagen i dag. Love är lugn bara han får vara nära och han sover just nu också, han har bara druckit välling hela dagen och vatten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback