Blåbärspaj och "overall"

Idag tog jag och de två stora barnen en tur till skogen och plockade massa blåbär och björnbär. Målet var att få ihop så att vi kunde göra en paj och det lyckades vi + några blåbärs muffins och lite i en skål till Lucas kvällsmat. En mycket nöjd Lucas för han önskade sig en paj men stackaren var så trött och mätt när vi åt den så han fick inte i sig mycket och Ludde hade somnat. Så den får vi fika på imorgon igen.

Jag har också fått färdigt overallen som är tvådelad, kommer inte på vad det heter? Men här kommer ett kort i allfall. Men ju mer jag syr desto mer ser jag fel på det jag gör tyvärr, men övning ger färdighet heter det väl.

Annars har vi cyklat i helgen och här kommer några kort på det, Love älskade att cykla runt i vagnen med Ludde och fort skulle det gå då skrattade han så han kiknade.




Imorgon är det dags för jobb igen, hoppas verkligen det blir en lugnare dag för innan helgen så var det inte roligt. Dagis öppnar imorgon också så jag tror att pojkarna ska dit en sväng om Emanuel lyckas komma upp och göra iordning dem.

Kommentarer
Postat av: Veronica - mamma till Theo

När ska Love börja förskolan?

2010-08-08 @ 22:13:35
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback