Loves inskolning!

Idag gick inskolningen av stapeln för lilla Love, den gick bra. Vi var där 1½-2 timmar nått sådant och jag var med hela tiden. Lite lek inne och ute i sandlådan. Love skrattade och var glad hela tiden, trots att han nästan sirekt fick en rejäl nypa i ansiktet av en tjej. Stackarn hela kinden var röd ett bra tag efteråt. Det kan jag känna är en liten oro att det är så många små på ett ställe, på Ankdammen är det ju blandat och där finns hans syskon så självklart hade jag kännt mig tryggare där. Detta blir nog också bra det är nog bara en vanesak. Imorgon skall vi dit en längre stund och går det bra kanske jag går iväg en halvtimme typ., eller sitter utanför i allafall. Min Lovis känn så liten....

Vi har även varit på Ankdammen idag och städat hela familjen, det är ju sådant som hör till när man inte har kommunalt. Det är också en vanesak tror jag, för idag gick det fort och lätt. Förutom att Love inte tyckte det var så kul. Tur i allafall att städveckan var denna veckan när vi har lite bättre tid.

Jag hann faktiskt göra muffins nu på kvällen, Emanuel tänkte ta med till jobbet imorgon och så får vi se vad som händer med resten....

Hela helgen har jag varit i skogen och plockat svamp, så tre dagar i rad har vi ätit kantarell mackor till kvällsmat. Nästan så att jag är trött på det nu men om ett par dagar ska jag gå ut igen och se om alla de små jag lämnade kvar har vuxit till sig och finns kvar :)

Annars så har Ludvig vuxit ett steg till, i fredags skaffade han sig likt sin storebror håll i örat. Lucas har ju två men Ludde fick ett. Lucas och Love var hos BVC i fredaga och fick sprutor så Lucas skulle få nya örhängen varav Ludde fick sitt hål....

I helgen hann jag med att sy ett helt gäng tröjor också, bilder kommer imorgon om ni har tur. Sydde till  alla min barn och några andra. Alla är inte helt klara och en skall jag ändr lite på. Tyckte inte om passformen på mönstret jag använde men det är väl en vanesak att se och få till allt på rätt sätt. Det börjar bli roligare i allafall när man kommer igång och övar, även om jag ser mycket fel ser jag även förbättringar. Det var roligt att matcha tygerna också.


Kommentarer
Postat av: Veronica - mamma till Theo

Spännande att höra om inskolningen.

Vill med ut och plocka svamp..får kika på det till helgen =)

2010-08-24 @ 21:35:37
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback