Helgen som var!

I Lördags hade vi lite mysigt här hemma igen, vi åkte snowracer och jag gjorde pizza samt semlor som vi sedan bjöd mormor och morfar på. Mums, är det något både jag och Emanuel är svaga för så är det semlor och det är väl nästan det ända vi har gemensamt... När Lucas föddes för 5år sedan så föddes han på fet tisdagen och jag fick semla på BB. Det känns lite tidigt men jag blev så sugen efter att jag handlade på torp förra veckan då de stod och sålde semlor utanför Coop.

Idag så gjorde jag och Lucas oss färdiga tidigt för att åka på bio kl.12.00 i Lysekil, hans första biobesök som han såg väldigt mycket fram emot och som vi pratat om hela veckan. Usch det blev en riktig rysare, vi åkte i tidigt och så stannade jag i Brastad för att ta ut pengar och när jag skulle starta bilen igen så gick det inte.. Naturligtvis hade jag glömt mobilen och tiden gick medans jag stod där och försökte.. Jag fick dra ut Lucas ur bilen och vi fick springa hem för att se i fall någon av mina bröder kunde köra oss, men tiden gick fort och vi som var i god tid hade nu jätte bråttom. Olle kom och körde oss men när vi kom fram 5 minuter för sent var dörrarna låsta och jag ryckte och som tur var öppnades de och vi fick gå in.... Hurra. Jag vill inte ens tänka på vad som hade hänt annars med Lucas humör som han måste ha fått i från sin pappa. Men han var nöjd och glad i allafall. Så tack Olle för hjälpen.  När filmen var klar väntade Emanuel med bilen för han hade fått ta med barnen i firma bilen och starta batteriet med startkablar och sedan köra runt. Så det passade ju att han fick hämta oss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback