Bullbak!

Idag bakar jag lite bullar som vi ska ha när farmor och farfar kommer hit senare. Tur att jag startade tidigt med det eftersom de ringde och ville komma ut. Jag hade tänkt att vi skulle gjort något kul med familjen idag men man kan inte åka iväg varje helg utan vi bestämde oss för att bara ta det lungt. Emanuel grejar som vanligt med lite små grejer i vardagsrummet, det blir bra och ju fortare han blir färdig där ju fortare får jag min hall tapetserad. Jag har köpt fin randig tapet med silver inslag som matchar de blommiga i vardagsrummet. Ska bli skönt när man får helheten klar. Sen så är det ju massor kvar att göra även efter hallen men det är ett senare problem.

Igår lyckades vi stänga ned det mesta i huset i allafall och vi tände levande ljus. Barnens sovlampor fick vara på för jag ville inte riskera att väcka dem och Lucas hade svårt att somna igår så de fick vara på. Men det såg rätt ljust ut på vår gata i övrigt så jag vet inte om det var någon annan som gjorde ett försök.

Jag känner mig som om jag skulle kunna sova en vecka, Love sover himla dåligt nu för tiden. Tror faktiskt att han sover värst av alla barnen när de var små men jag är inte så känslig med sömnen nu som innan. Tack och lov... Men han gnyr och vrider sig, funderar på om han har ont i magen eller om det är mer tänder på gång. Skulle tro att det är magen för han äter ju massor på natten och det behöver han ju inte egentligen så det känns som att det är dags att sluta amma nu snart runt åtta månader antar jag. Jag sa att jag skulle sluta vid sex månader men det blev inte så och jag började ju inte jobba då heller så jag har ju tid att vänta lite men nu vill jag snart sluta. Det är så svårt att ta det beslutet bara för jag vet ju att det är bra för honom och att han vill det. Vi får se hur det löser sig. Men tiden går verkligen fort för han är ju snart åtta månader och kan sitta själv och det allra minsta bebisaktiga försvinner ju mer och mer. Men han är inte så stor i storleken än och det är väl därför främst jag inte slutat amma för han känns liten fortfarande. Lucas och Ludvig tror jag var minst två kilo större vid denna tiden.

Igår tog jag och beställde födelsedagspresent till mamma, hoppas att den kommer fram i tid bara. Det är en sak hon har velat ha länge och nu ska hon äntligen få den. Annars är hon inte så mycket för att fira längre men det ska vi allt göra i allafall. Min mamma är värd att fira.. Snart kommer hon tillbaka också, ska bli skönt. Det märks att hon varit borta ett tag nu för barnen börjar fråga efter henne, speciellt Ludvig ropar mormor kommer när han hör dörren. Men icke...

Nu ska jag avsluta mitt bullbak :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback