*Resfeber*

Nu håller jag på att väga och mäta väskorna som redan är packade, så att allt ska stämma. Det var enligt resia lättare att vi packade i fyra stora resväskor än tre eftersom vi inte skulle behöva vela med vikten fram och tillbaka då så nu jag fick packa om förut... Men det är klart det kanske är lättare och lättare är bra. Så det blir massa massa massa väskor för oss. 1 väska per person och en handbagage per person + en barnvagn. Jag förstår inte hur vi ska ta oss fram med detta. Tänk att kläder väger så mycket det är helt otroligt, sen tor jag mina skolböcker väger en del för de är ju stora som stenblock.

Jag har fruktansvärd resfeber idag och känner mig mycket mer stressad än jag annars brukar vara, vet inte varför men det känns som ett stort projekt att åka med tre ungar och denna gången åker vi ensamma. De senaste två åren har vi ju åkt tillsammans med andra så det påverkar säkert också. Men det ska bli så skönt att komma iväg hemmifrån och försöka kopppla av och bara njuta. Vi åker i natt så vi har ett par timmar kvar här hemma än.

Igår fick jag i allafall gjort färdigt min essä alltså min första tenta i barnmorskeprogrammet som jag skickade iväg, det känns som en sten som föll. Men jag vet ju inte om jag får godkänt än men jag har i allafall försökt. Nästa ska jag skriva klart nu när vi är borta, handlar om antikonception och den känns lättare men faktisk kunskap och svårt att ta fel på.

Jag missar en vecka i skolan nu och det kommer inte vara roligt, jag hoppas verkligen att jag får hjälp av mina klasskompisar att ta igen det för det är inte kul att missa.

Nä nu ska jag räkna ut vikten på väskorna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback