Forskningsdag i skövde.

För framtiden så kommer det bli mycket inlägg om mina barnmorskestudier för det ligger mig så varmt om hjärtat just nu, men jag ska försöka i helgen att lägga ut lite familje inlägg också. Det finns ju inget sötare än kort på mina pojkar :)

Idag har jag som sagt varit på forskningsdag i skövde tillsammans med alla barnmorske studenter i göteborg, borås och skövde. Vi lyssnade på fyra presentationer av forskning gjorda av våra lärare, mycket intressant och stora ämnen. Det handlade om missfall, abort ur killara perspektiv, amning och stöd under förlossningen. Det var jätte kul att lyssna på lärarna som verkligen brinner för sina områden och har stor kunskap om dem. Synd bara att det var så tråkig väg att köra dit.

Allt känns så spännande nu och det är verkligen så roligt. men tro inte annat än att jag är lite smått stressad för det är inte lite att läsa eller att lära sig. STORT ansvar kommer vi få, även om jag känner att jag har stort ansvar nu i mitt yrke också. Speciellt på mitt jobb i hemsjukvården.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback