Postertavla hem i brevlådan :)

Idag fick jag min postertavla hem på posten som jag bloggade om i ett inlägg tidigare. Jag har väntat med spänning på att få hem den och det är alltid lika kul att hitta ett paket i brevlådan. Tavlan gjorde jag alltså hos www.smartphoto.se som tidigare var extrafilm och det tog inte många dagar för att få hem den, för jag gjorde beställningen den 31/7. Jag valde ju att göra tavlan i svart/vitt och jag tycker att resultatet är lika häftigt som jag förväntade mig att det skulle vara så jag kommer kunna hänga den i princip vart som helst i huset. Vilket är väldigt bra eftersom jag säkert kommer flytta den ett par gånger innan jag blir helt nöjd. Min första tanke är nog att hänga den i köket, konstigt nog men jag vill gärna ha in lite kort där och jag tror denna skulle göra sig fint på väggen där. Jag får nog smaka på det lite innan jag bestämmer mig.

Jag är nöjd med min postertavla förutom en liten detalj och det är att kortet på Ludvig som är i mitten av de tre i toppen är väldigt mörkt, jag försökte verkligen välja kort som skulle göra sig bra i svart/vitt och på smartphoto sidan såg det ut som att alla kortet skulle funka i svart/vitt så jag vet inte varför det blev så. Men halva ansiktet syns inte så bra på min söta lilla kille, i allafall inte så bra som jag skulle vilja att det gjorde men tavlan i sin helhet är ju jätte fin ändå. Det är synd att man inte hade en i färg att jämföra med för man undrar ju alltid om man valde rätt, i allafall jag :) Men det är en härlig tavla på de vackraste jag har och det syns att det är mina fina busiga killar. Så mitt förslag är om du ska göra svart/vitt attt kolla bilderna noga så att du får bilder som passar i svart/vitt. På kortet jag lägger ut är det lite svårt att se vad jag menar för när man tog med blixten så lös den upp så kortet ser bättre ut än vad tavlan gör när man tittar på den med bara ögat. Kanske detta är något man kan korrigera med en lampa vet ej, får väl höra med elektrikern här hemma vad han tror. Annars så har ju smartphoto infört en nöjdkund garanti, så beställer man något större så vet man ju att man kan använda denna garantin om man inte är nöjd. Vet dock inte om den gäller på just postertavla men på fotoböcker, canvastavlor och fotoalmenackor gäller den :) Som ett tips, det är ju lite lättare att våga beställa när garantier finns.

Tavlan var förpackad väl när jag fick hem den så det var nog ingen risk att den skulle gå sönder i transporten i allafall, och den är gjord i väldigt bra kvalité känns det som. Den tål nog ett par smällar från klåfingriga händer vilket är ett stort plus när man har hemmet fullt med små busar. En väldigt kul detalj är ju att man kunde skriva egen text på bilden, jag gjorde det och tycker det var lite kul som omväxling till alla vanliga kort man har hängande på väggarna. Så nu återstår bara att fundera över var den skall placeras...

Men jag rekommenderar andra att testa för att det är något speciellt med egna kort på väggarna :)
Här är i allafall en bild på resultatet.
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Så fin! Jag fick också hem en postertavla förra veckan och jag är grymt nöjd med min. Måste absolut prova på att beställa hem en med bildkollage på hela familjen sen också.

2011-08-10 @ 10:17:50
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Teres

Trillade in i din blogg av en slump när jag läste på smartphotos sida på facebook och kollade in fler bloggar som är med i testgänget. Snygg tavla du gjorde!

mvh/ Teres

2011-08-11 @ 23:31:20
URL: http://www.teresrundkvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback