Springa i värmeböljan.

Idag har vi haft en härlig dag i Govik igen, det är så varmt och vattnet är härligt. Jag glömde bort att kolla temperaturen på vattnet idag men jag får göra det imorgon istället om vädret är så fint då med. Men varmt var det så jag gissar på minst 20 grader.

Det är så lättvinnigt att ha med barnen till stranden istället för att vara hemma själv med tre stycken i värmen. På stranden sköter Lucas och Ludvig sig själva vilket är härligt, Lucas bor i princip på bryggan med sin hov och sin krabbmeta. Men det är ju ingen sport att bara meta krabbor längre, nu ska man fånga små fiskar och räkor med hoven istället och alla möjliga konstiga sjöstjärnor och små kryp. Det är toppen att se honom, men han växer så fort och man hinner inte med, men en fin pojke det är han verkligen. Ludvig han gillar vattnet så han metar inte så mycket men gillar att titta på när Lucas gör det, annars så gillar han att springa i och ur vattnet och hälla vatten från hinken på huvudet. Love han vill gärna vara med storebröderna men vågar inte riktigt vara där utan mig, och jag vill ju inte ha honom på bryggan själv så det blir lite springande fram och tillbaka. Det blir ju inte mycket sitta still och sola för mig men när Love somnar i vagnen en stund på dagen då hinner jag i några minuter sola en stund. *Lycka*

Annars så är det ju springningen som jag har gjort i dag, i denna värmen var det verkligen inte roligt men det är en nödvändighet. Jag kommer ju inte slå några rekord men det är faktiskt skönt att komma ut och röra på sig och så får man vara helt själv en liten stund och hämta nya krafter. Det är tråkigt bara att Emanuel springer ut efter mig och då springer han ju 1 mil eller mer oftast vilket inte ens är i närheten av vad jag gör. Så smått avis blir man ju, men jag tänker att ju mer jag rör mig desto troligare är det att jag går ned mina mamma kilo som är kvar efter Love och då hoppas jag det blir lättare att springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback