Krock!

Igår hade jag min första praktik dag på MVC och det var faktiskt kul detta med, jag får ju inte adrenalin kikar så som vid förlossningar men det är mycket man vill lära sig även här. Jag var med vid cytologprover, klämma och lyssna på magar, se spiralsättningar... Det är mycket jag skall behärska i framtiden och jag vill gärna få göra sakerna själv nu, det är ju enda sättet att lära sig. Att sätta en spiral ser ju lite små krångligt ut men jag kommer tycka det blir så spännande att sätta en själv. Nu sitter jag hemma och övar på en atrapp för att lära mig greppen i allafall. Men stackars den som blir min första, det får vara en tapper kvinna det.

Annars när jag körde hem från igår så tror ni inte att jag lyckades krocka med ett rådjur!!! Jag såg när det hoppade ut på vägen men det var så nära mig och jag bromsade men det kändes som en evighet ändå, jag hann inte få stopp och träffade rådjuret. De blev tack och lov inget smäll utan mer en duns eller en klapp. Inget syns på bilen förutom att man kan se att pälsen gnidit längs lycktan på bilen och rådjuret sprang direkt i väg och fort som bara den. Hoppas verkligen att den mår bra, men som sagt inget synligt på bilen, ingen hög smäll så jag antar att den klarat sig. Jag körde in på bussfickan och blev stående ett tag, skakade ju i bilen... Det stannade en tjej efter mig som såg det och hon skulle ringa sin pappa som var jägare så de skulle rapportera att det kan finnas ett skadat rådjur där. Snällt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback