Tävling

Jag tävlar hos Millis tårtor och annat i samarbete med Lyckas med mat och Kladdkakan.se var med och tävla Här du också.

Jag är med och vill vinna, tävla du också.

Jag tänker även se om jag i helgen hinner testa detta receptet på kladdkaka som jag hämtat från kladdkakan.se. Kan bli hur gott som helst ju...



Recept Annas Mintkladdkaka

12-14 bitar
Tid 45 minuter
Ingredienser:
kladdkaka:
2 ägg
1,5 dl mjöl
4 msk kakao
150 g smält smör
3 dl socker

Mintglasyr:
50 g smör
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
1 msk kaffe
1 tsk pepparmint hushållsarom (finns på apotek och stora mataffärer)
Nästan 3 dl florsocker

Kladdkakan
Allt blandas och gräddas i 175° ca 25 min i en vanlig rund springform.

Mintglasyr:
Smält smör och blanda i allt utom florsocker.
Häll i florsocker sist och vispa ordentligt hela tiden (lätt att den skär sig annars)
Häll ut den över kladdkakan och låt det stelna.

Anna skriver så här i mejlet:
Jag gillar kokos så jag brukar bröa formen med kokos istället för ströbröd och toppa glasyren med kokos också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback